måndag 5 januari 2009

Vinnartyper - så här går det

Det är full omgång i elitserien.
Den här bloggen är inte sämre än att vi åtminstone slår ett halvt getöga i spåkulan. Häng med nu, det här går undan.

Luleå-Djurgården

Nånstans misstänker man ju att jätteförlusten mot Skellefteå senast pyste ut en del av den luft som lyft Luleåballongen.
Men Djurgården har jag inget som helst förtroende för.
Tips: 1.

Skellefteå-Frölunda
Skellefteå slog faktiskt Frölunda borta senast lagen möttes. Och självförtroendet bör vara på topp. Kanske gör Mikael Renberg sitt första poäng - och snyggar till sin löjliga plus/minusstatistik på -3 efter bara 4 matcher.
Tips: X.

Timrå-Modo
Länsderby. Spännande. Modo drog ju faktiskt en seger ur hockeybrallan senast. Men jag håller Timrå som det bättre laget - just nu. Och med en bättre målvakt.
Tips: 1.

Rögle-HV 71
HV. Dagens bästa spel.
Tips: 2.

Södertälje-Linköping
Södertäljes säsong är en katastrof. Linköpings är det inte. Än. Men vänta tills man snubblar i slutspelet. Att man sedan inte har pratat kontrakt med en av sina få riktiga vinnartyper än ser jag som idioti.
Tips: 2.

Färjestad-Brynäs
Jag har ändrat mig. Dagens bästa spel är förstås Färjestad.
Tips: 1.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är fan 50 and 0 nu HNO när det gäller blogginlägg vs your fellow chimp-vänner.

Som Just D skulle sagt: Vart tog dom vägen?

Hear No Evil sa...

De kommer tillbaka.
Hungrigare, bättre, galnare, snyggare, bättre klädda, mindre fluffiga, hårigare och elegantare.

Men fram till dess så ska jag verligen försöka hålla lågan uppe.