onsdag 21 januari 2009

Kontrakt och grejer

Nej, jag har aldrig varit helt såld på Daniel Henriksson. Men jag tycker inte han har blivit sämre sedan sist han var i Sverige (med Färjestad).
Det tycker Linköping.

Hur ska man annars tolka värvningen av Mika Noronen?

Efter två raka finalförluster så var Linköping ute efter guldmålvakt när man värvade inför 08/09. Så när man plockade hem Daniel Henriksson så tyckte man uppenbarligen att han var just det - en guldmålvakt.
Men nånstans på vägen har man tappat förtroendet för Hento.
Eller var LHC-ledningen så jävla iskall att man räknade med att Hento kunde ta laget till toppen - och sedan skulle säkert en guldmålvakt dyka upp på marknaden i god tid innan slutspelet?

Mika Noronen har inte haft århundradets bästa säsong. Men han känner sig nog som en andremålvakt i elitserien lika lite som Reinhard Divis. Noronen tänker stå i mål i en SM-guldkandidat. Inte öppna båsdörr åt en snubbe som inte ens fått chansen i NHL.
Och Hento? Tja, jag känner inte honom. Men han är ju en erkänd keeper som har hört sånt här snack förut. Jag tänker mig att han inte ger upp sin plats utan en fight.

Best case scenario: Linköping har elitseriens bästa målvaktspar som sporrar varandra till stordåd.
Worst case scenario: Linköping har elitseriens på papperet bästa målvaktspar där ingen känner sig trygg som etta och därför skapar det ett problem i mål - och i hela lagets defensiv.
Extra worst case scenario: Henriksson kräver att bli släppt. Blir det. Och Mika Noronen gör fiasko.

Äh, jag vet inte.

Mer hockey:
Fredrik Bremberg har inte hört ett ord från Djurgården om en förlängning. Men klubben har börjat prata med veteraner som Anger, Printz och Ottosson.
Märkligt.

Linkan är en fantastisk spelare och om jag räknar rätt så är han inne på sin 15:e elitseriesäsong med Djurgården.
Då kan vi börja prata om saker som hjärta och identitet.
Sånt som fortfarande borde betyda nåt.

Om Dif tror att man kan hitta något bättre på den löneposten... Lycka till. Men det kommer att gå åt helvete. Bremberg ersätter man inte i en handvändning.
Varken på isen eller för fansen.

Inga kommentarer: