onsdag 7 januari 2009

If 6 was 9 (it would still suck)

It's funny 'cause it's true.

Den här säsongen betalar Wahington Wizards ut cirka 70 miljoner dollar i löner till sina spelare.
Ta bort långtidsskadade Gilbert Arenas och vi är ändå uppe i 65 miljoner dollar. Jag räknade ut vad det blir i svenska kronor, men jag vågar inte ens skriva det. Det är en skrämmande summa.

Vet du vad Wizards får för sina pengar en januarikväll 2009?
6 poäng på 12 minuter.

Jag skojar inte. I andra quartern mellan Wizards och Orlando Magic så gjorde Wizards bara 6 ynka poäng.
Hur är det möjligt?

Och ännu en ögonbrynshöjare: Med två minuter kvar av matchen kunde man fortfarande ha tagit hem det. Men Magic vann - 89-80.

Mer nyheter från NBA i natt:

* Celtics torskade igen. Nu mot superduperlaget Charlotte Bobcats. Ska det se ut så här så kanske Stephon Marbury inte är en så dum värvning ändå...

* LeBron James tycker att hans "Crab Dribble" är en korrekt och bra move. Varför? För att domarna inte brukar blåsa för den.
- If they called it more consistently, then I guess it ain't a good move then and I'll change my game. But it's not called consistently, sa James efter Clevelands träning.

* Carmelo Anthony gjorde sig illa i skotthanden i måndags. Nu har domen kommit: 3 veckors vila. Nuggets har fem raka hemmamatcher framöver - men inga enkla (MIA, DET, DAL, PHO och ORL). Läge att lira gästerna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kollade LeBrons crab dribble utan ljud första gången för att se vad jag tyckte.
Andra gången satte jag på ljudet. På reprisen säger kommentatorn "good call". NBA har så liberala stegfelsregler (i alla fall för supastars) så det är löjligt. Jag tror att det är därför kommentatorn inte reagerar förrän han ser det i slow motion.
För mig är det hela enkelt, LeBron tar upp bollen för tidigt t o m för NBA. Det där är ju nästan stegfel i handboll ...
I övrigt vafan, Wiz slog ju Cavs kvällen innan - vad tror du man får för 70 miljoner dollar egentligen?
Celts och Marbury - spännande att se hursomhelst. Säger en del om Cetilcs tankar om sig själva också. Marbury har bara varit bra för laget i Timberwolves, annars har det lag han just lämnat alltid blivit bättre. Jag tror personligen att Celtics behöver en stor spelare mer än man behöver en point. Low risk move eller inte, jag skull inte ens chansa med Marbury - tänk om han råkar komma in i Rajon Rondos huvud?