fredag 9 januari 2009

Burnout

Jag vet att ni brinner. Ni längtar efter en ligagenomgång. Men då jag är den enda apan på plats på kontoret, och efter att ha spenderat halva dagen med min sämre hälft på IKEA, och är i full färd med att marinera lamm, så har jag inte kraften att göra det här ordentligt.

Så allra plikskyldigast kommer här kvällens matchen - väldigt, väldigt kort.

Solna-Plannja

Kvällens höjdare (för den sänds i tv). Man kan tänka sig att Solna tänker ta revansch efter Uppsalamatchen och inte riskera att hamna på efterkälken i kampen om en av de två toppseedningarna.
Plannjas Mark Kelley gör sin sista match. Sen väntar operation eller en längre tids vila på grund av hans bihåleproblem.
Matchen sänds på Viasat.
Tips: Solna med 9.

Uppsala-Gothia

Uppsala är nummer 1. Gothia är nummer sist. Varför ska vi ens diskutera den här matchen? Gothia går small - men det tror jag inte ska hota Uppsala. Thomas Jackson växer stadigt som en potentiell MVP.
Tips: Uppsala med 17.

Norrköping-08
Norrköpig i nya arenan? 08 får det jobbigt. Jag gissar att Norrköping tänker testa 08:s Nashid Beard-lösa insideförsvar och returtagning ordentligt.
Tips: Norrköping med 15.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja vad skall man säga om Gothias skräll? underskatting av uppsala eller är gothia bättre än deras tabellplacering?

Anonym sa...

lr uppsala sämre än sin?

Hear No Evil sa...

En tuff nöt det där. Jag ser ju inte Uppsala som ett reellt hot att nå en SM-final, men nog trodde jag att de skulle slå Gothia hemma.

Sanningen kanske är nånstans mitt emellan. Uppsala har överpresterat, Gothia har underpresterat.