söndag 21 december 2008

Play it again

Läge för ett spel i dag. Och jag känner att jag har ganska stor trygghet i det.
Ta hårig rygg.

NBA: Boston Celtics-New York Knicks 1 (-13)

• Knicks har börjat överraskande bra och har aldrig haft den där riktigt genomusla perioden som man förväntar sig att de ska få förr eller senare. Kanske är den på gång nu. Senast föll man med 81-105 hemma. Mot Milwaukee Bucks. Det är uselt och gav laget sin tredje raka förlust.

• Meanwhile så kan Celtics tangera ett rekord i natt. Seger mot Knicks och man har 18 raka segrar. Så bra så länge har man inte varit sedan 1982. Och då är det ändå Celtics vi snackar om - en franchise som sett sin beskärda del av segrar.

• Celtics sköt nästan 60 procent mot Chicago senast (126-108) och Knicks har ligans sämsta försvar. Jag tror Celtics vinner med 25.

• En intressant sidestory är att Knicks och Celtics har haft ett litet ordkrig. Knicks har anklagat Celtics för att sakna klass när de hånar sitt motstånd, och Celtics menar att allt snack har sin början hos Knicks.
Quentin Richardson och Paul Pierce är de två största busarna. Efter förra mötet (när Celtics vann utan avstängde Garnett) så hade Q det här att säga:

"I'm just real curious to see what those guys will be saying if we weren't in a basketball league and didn't have referees. I mean, it wouldn't be the same story. I mean, they are the world champions and rah, rah, rah, but the tough part I don't factor. I come from a neighborhood where you can say what you want to say, but until you do something, it don't mean nothing."

Jag tänker mig sammantaget att det här kan bli en statement game för Celtics.

Insats: 1 unit. Odds: 1,91. Bolag: Bwin. Spelstopp: 00.00.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, jag hajar inte vad Q menar. "Until you do something ..." Har inte Celtics gjort något? De är NBA champs (inte chimps), dammit. Eller menar Q något helt annat, att man ska backa upp sin skit med en armbåge, en Karl Malone karate kick, en pistol eller en kofot?
Jag hajar inte det där.
Det jag däremot hajar är att jag, om jag var en gambling man, skulle ta hårig rygg.
I övrigt, God Jul, chimps.

Hear No Evil sa...

Han menar nog, hur galet det än låter, att man ska backa upp det med någon form av fysisk aktivitet som en armbåge.
Han menar ju att Celtics är välkammade men ändå snackar en massa skit som de skulle bli synade på i ett "neighborhood" som han kommer ifrån.
Det hela är väldigt konstigt.

God Jul själv, Billy Swan!
Hade vi haft klappar att dela ut (en dag, tro mig, en dag...) så skulle du få den finaste.