tisdag 18 november 2008

Undertema från HNE

En gång på krogen sa jag till en snubbe: "Alltså så här är det ju: Under ytan, är vi alla små". Nåt år senare hörde jag den textraden i en låt på radio. Märkligt.
Det är exakt samma sak som hände nåt år senare när jag vid ett black jack-bord på Bellagio i Las Vegas sa "Hit me baby one more time". Precis den textraden hörde jag också senare.

Men i alla fall. Under ytan - eller i alla fall under - är temat jag kör i dag. Tre underspel för dig att fundera på om det är läge att ta hårig rygg på eller inte.

Håll till godo.
Gör det.

NBA: Indiana Pacers-Atlanta Hawks Under 207,5 poäng
• Hawks har tappat sin "defensive swagger" som coachen Mike Woodson uttryckte det. Jag antar att det blir huvudmålet i den här matchen: försvarsspel. Samtidigt så är Indiana inte fy skam defensivt hemma och har strugglat offensivt. Jag tar under.
Insats: 1 unit. Odds: 1,94. Bolag: Pinnacle. Spelstopp: 01.00.

NBA: Memphis Grizzlies-Sacramento Kings Under 196 poäng
• Precis som Hawks så har Grizzlies snackat försvarsspel de senaste dagarna. Kings är dessutom en aning svajigt i offensiven och jag tar under igen.
Insats: 1 unit. Odds: 2,00. Bolag: Betwin. Spelstopp: 02.00.

NHL: Calgary Flames-Colorado Avalanche Under 5,5 mål
• Guess what? Flames har snackat försvarsspel i veckan. Så... Mot Avalanche på hemmais så borde man kunna hålla relativt tätt.
Insats: 1 unit. Odds: 1,95. Bolag: Bwin. Spelstopp: 03.30.

Inga kommentarer: