fredag 31 oktober 2008

Power Ranking - och frågor

Het elitserieomgång i går va?
Jojo.
Jag skulle gärna utveckla och inveckla men jag har ett riktigt jobb att sköta så det finns inte tid till detta. Men jag tar mig tid för sån är jag.

Vi löser det så här - jag ställer en fråga per match du svarar i kommentarsspåret. Om du vill. Om inte annat så är det nåt att snacka med polaren om bredvid kaffeautomaten eller var du nu träffar din polare en fredag:

Skellefteå-HV 5-1. Martin Thörnberg borde kanske inte ha satt in den där tacklingen och Jyri Marttinen är hård (ni som såg honom hantera Falk och framför allt Hagos vet vad jag menar). Men vem är hårdast i elitserien?

Färjestad-Djurgården 2-1. Om man redan har vunnit matchen - är det rätt att, som Lee Goren i går, ta 5+10+20 minuter efter slutsignalen?

Brynäs-Rögle 1-2. Rögle fortsätter imponera i varje match. Håller man slutspelsplatsen hela vägen?

Södertälje-Linköping 5-4. Vinst, visst, men borde Södertälje ändå sparka Leif Strömberg?

Timrå-Modo 0-4. Challe Berglund fick raseriutbrott. Och det kanske var befogat. Men det känns som att Timrå saknar en pusselbit i lagbygget. Vilken skulle det vara?

Färjestad-Luleå 3-1. Ser vi överlag en attitydförändring i svenska ishockeyspelare eller är det extrema undantag när spelare som Fredrik Pettersson kastar vantarna?

Och du, missa inte vår nya Power Ranking.
Ja, jag vet att den ska komma onsdag eller torsdag. Nu kom den fredag. Det är för dåligt. Men den här apan är inte bara lat, ur form, ful, spattig och korkad. Jag är glömsk också.
Klicka här för att komma till vår Power Ranking eller där ute till höger där det faktiskt står Power Ranking (Elitserien).

1 kommentar:

Anonym sa...

OK...

SAIK - HV... Hårdast är nog... Ja vem fan sk aman ta. Det foinns inte så många sen Lance drog vidare. Obsut backar ju i alla fall inte...

FBK - Dif... Klart rätt och smart att ta det EFTER matchen... Kan nog bli tungt om dom möts igen...

Bif - Dif. Nej Rögle håller inte... Och om man mot förmodan gör det blir man slaktad... Eller blir man det...?

SSK- LHC. Nej sparka INTE Strömberg. man vinner ingenting på det. Ta up dom interna problemen och lös dom istället...

Tik - Modo. Challe är ju inte den pusslebiten. Han kommer från fel kartong...

Färjestad spelade inte mot Luleå, det gjorde däremot Frölunda. I två perioder. Ändå vann man. Och Pettersson lite löjligt faktiskt... Skadehelvetet fortsätter och Flugan må väl fortfarande gå i flugvikt... Enligt Lindqvist var det inget att fundera över. Han vevade och inget tog. Jag behöll handskarna på... Behövdes inget mer...