fredag 17 oktober 2008

Basketligan: Dagens spel från See No Evil

08 STOCKHOLM (+4.5)–SUNDSVALL DRAGONS 1
Odds: 1.85. Insats: 1 unit. Bolag: Unibet. Spelstopp: 19.00.

Givetvis har jag ett spel på den tv-sända matchen.

Hemmalag med pluspoäng är generellt sett en bra combo i Basketligan. 08 Stockholm har dessutom visat styrka i segrar mot Solna och Södertälje. Jocke Blom är riktigt bra, Yasin Merzoug fyller en funktion, och försvarsspelet gör att 08 kan vinna matcher även när Micke Lindqvist är iskall. Sundsvall har problem med att hitta rollerna och det offensiva spelet flyter inte särskilt fint utan Srdan Subotics manande hand. Man har två amerikaner som slåss för att få stanna kvar, och båda har varit ojämna. Ta poängen och heja på hemmalaget ikväll.

Update: Aftonbladet skriver om "skandalsporten".

5 kommentarer:

Anonym sa...

+4.5 borta sen nån halvtimme, men inte lätt att hinna reka befintliga linor i BL. Håller dock med dig helt, 08 ska ha mer än 50% för segern här..


Anton, Nkpg

See No Evil sa...

Jag kan garantera att alla linor är dubbelkollade innan publicering. Sedan kan jag givetvis inte svara för vad spelbolagen gör efter det. Ibland svänger det ruggigt snabbt...

Anonym sa...

Youre right, ber om ursäkt:).

Anton Nkpg

See No Evil sa...

Jag hoppas - och tror - att 08 vinner SU, så blir diskussionen irrelevant :)

Anonym sa...

Medhåll på det, har själv satt linan på 08 -2.5. Blir mycket trevligt att se hur Viasat sköter sig ikväll, för en Norrköpingsbo som inte kommer vara i frysen ikväll:).

För övrigt saknar jag analyser av Dolphins satsning på europaspel;).

Anton