lördag 23 augusti 2008

Kross

Ett Helsingborg med Srdjan Vukovic men utan Johan Åkesson och importer körde över ett Borås utan importer men med Jonas Larsson. 83–44 är ju inte helt snyggt och Christopher Anrin skriver i Borås spelarblogg att "Vi får lösa det hela internt och fortsätta kämpa mot våra gemensamma mål".

* Vukovic gjorde 19 poäng men har mig veterligen fortfarande inte skrivit under något kontrakt. Ska tydligen vara aktuell för HB, trots allt. Srdjan har en skön och ärlig blogg här. "jag kände jag var förälskad i Peson, faan en jävla rakad death metal snubbe från norrland vem hade kunnat förstå att han kan ge dig glädje i att spela basket" - priceless...

* Alex Tastsidis-Olsson gjorde 19 och kan nog ge, om inte mer, värdefullt djup till Helsingborg i vinter.

* Halvbrorsorna poängbäst i Borås, 13 var.

***

NSD rapporterar att Tony Bethel är aktuell som Plannjas provisoriska guard fram tills Derrick Stevens ansluter. Bethel ska spela alla träningsmatcher + den första månaden i Ligan. Jag svär, det kommer bli som jag sa...Bethel, som redan bevisat att han kan spela på en hög nivå i Sverige, kommer dominera och sedan kommer Stevens struggla och då kommer alla i Norrbotten tycka att Kenttä valde fel amerikan att satsa på. Det är en så skönt ironisk situation att man liksom bara vet att det blir så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alex Tastsidis-Olsson har bara huvet till att hänga handdukar på ala NBA style.

19pinnar nu
Längst ut på bänken i November.