fredag 30 maj 2008

Tipsychimps - Behind the scenes

Två apor, en conference final och några tusen ord om basket. Du fick inte hänga med oss, men här ger vi dig en unik inblick i Tipsychimps värld: Den autentiska msn-konversationen mellan mig och Hear No Evil under nattens match mellan Spurs och Lakers, där Kobe tog Lakers tillbaka till NBA-finalerna för första gången sedan 2004.

Hear No Evil säger:
Va fan ska man göra? Ett spel i natt kanske?
See No Evil säger:
under har ju gått bra hittills
Hear No Evil säger:
Ska titta vad totalen är
Hear No Evil säger:
Va fan... Bwin har lyft bort Lakers-Spurs!
See No Evil säger:
stört?
Hear No Evil säger:
Mycket märkligt
Hear No Evil säger:
Visade sig att jag hade en del cash på expekt. Det visste jag inte. Blir nog en all in på nåt.
See No Evil säger:
all in på spurs straight up! ride with the champs!
Hear No Evil säger:
Kan bli en Spurs i halvtid. De lär ju komma ut mer desperata.
Hear No Evil säger:
+4
See No Evil säger:
mhm, mhm.
Hear No Evil säger:
Jag körde på den. Det var ju pengar jag inte visste att jag hade.
See No Evil säger:
gött.
See No Evil säger:
heja heja.
Hear No Evil säger:
Va fan, lyssnar du på AA Bondy???
Hear No Evil säger:
Vilken grej.
See No Evil säger:
det händer. har du kollat upp honom än?
Hear No Evil säger:
Yes.
Hear No Evil säger:
Jaha, det var du som tipsade?
See No Evil säger:
haha ja.
See No Evil säger:
bozo.
Hear No Evil säger:
Hade jag glömt. Trodde det var nån annan.
See No Evil säger:
du vet väl att ingen kan alabamas alt-country-scen som mig
Hear No Evil säger:
Det är så alltså. Härligt.
Hear No Evil säger:
Jaha. D¨ska man hitta en sändning som duger
See No Evil säger:
ja
See No Evil säger:
http://www.nba.com/uk/conference_finals2008.html !!!!!!!!!!
Hear No Evil säger:
Bloody hell
See No Evil säger:
hoppas det funkar
See No Evil säger:
verkar inte så för mig
Hear No Evil säger:
Har du Internet Explorer?
See No Evil säger:
ja
Hear No Evil säger:
Ok.
Hear No Evil säger:
Då kanske det inte funkar.
Hear No Evil säger:
Händer inget hos mig
See No Evil säger:
kan ha nåt med typ serverinställningar o grejer att göra
Hear No Evil säger:
ANtagligen
Hear No Evil säger:
http://www.andromedanet.com/tvtuner_special6.html
Hear No Evil säger:
Går den inte igång så kolla om det kommer upp någon rad där uppe i fönstret, där du måste aktivera Aktive X.
Hear No Evil säger:
Min funkar
See No Evil säger:
mm har använt den förut
Hear No Evil säger:
Ser du eller?
Hear No Evil säger:
Intervjun med Collins?
See No Evil säger:
jepp
See No Evil säger:
jepp
See No Evil säger:
tokklart
Hear No Evil säger:
Han ljuger ju som en häst.
Hear No Evil säger:
Det är ju tokklart.
See No Evil säger:
han vill bara inte säga det innan finals är över
Hear No Evil säger:
Om han inte ljuger så har han satt sig i en jävla sits. "Min son vill att jag ska coacha". Om inte Bulls vill ha honom... Jag tror ingen annan vill. Så då har han stått i national tv och sagt att han i princip SKA coacha kommande säsong. Och så vill kanske ingen ha honom.
See No Evil säger:
klart det är klart
See No Evil säger:
amerikanska media brukar inte blåsa upp sånt där om det inte stämmer.
Hear No Evil säger:
Busta och Linin Park. A marriage made in hell.
Hear No Evil säger:
Linkin
See No Evil säger:
jepp
See No Evil säger:
vidrigt
Hear No Evil säger:
Den där startfemman skrämmer inte mig.
Hear No Evil säger:
Däremot den där...
Hear No Evil säger:
Förutom Radmanovic.
See No Evil säger:
en healthy ginobili hade kört över rado i de två första matcherna
See No Evil säger:
nu funkar nba.com-länken annars
Hear No Evil säger:
Är den bättre?
See No Evil säger:
det tycker jag. dessutom får man höra kommentatorerna under pausen.
Hear No Evil säger:
ah
See No Evil säger:
direktlänk http://boss.streamos.com/wmedia-live/nba/11562/500_nba-liveevent_060611.asx
See No Evil säger:
att öppna i wmp etc
See No Evil säger:
värst vad poängrikt det blev idag då
Hear No Evil säger:
Fan jag hittar inte var jag öppnar URL i wmp
See No Evil säger:
högerklicka på menyraden
Hear No Evil säger:
Hittade just
Hear No Evil säger:
sweet
Hear No Evil säger:
Jag ligger bra till för att klara mitt halvtidsspel
See No Evil säger:
mycket bra
See No Evil säger:
och crappy är med i matchen som vanligt.
See No Evil säger:
svårt att se dom tappa 17 poäng i andra quartern
Hear No Evil säger:
Verkligen
Hear No Evil säger:
Vem pratar Collins med?
Hear No Evil säger:
They 34, coach
See No Evil säger:
haha undrade detsamma.
See No Evil säger:
den här sändningen är ju överlägsen.
Hear No Evil säger:
Som fan
Hear No Evil säger:
Den här kommer ju alltså finnas varje match resten av slutspelet.
See No Evil säger:
japp
See No Evil säger:
skönt.
Hear No Evil säger:
Var hittae du direktlänken?
See No Evil säger:
du öppnar på sidan också högerklickar du i videofönstret trycker egenskaper
See No Evil säger:
så kopierar du .asx-länken
Hear No Evil säger:
Ah
Hear No Evil säger:
Det här är ju ett blogginlägg också. Här ser du resten av slutspelsmatcherna, typ.
See No Evil säger:
precis
See No Evil säger:
GRATTIS, BASKETÄLSKARE!
Hear No Evil säger:
Jagtycker Turiaf har en block varenda jävla gång han är på banan. Han måste ju ledda blockar per 48 minuter.
See No Evil säger:
han hade typ 4 i en match mot duncan i grundserien tror jag
See No Evil säger:
nu måste spurs ta timeout
Hear No Evil säger:
Hahahaha
See No Evil säger:
haha fantastiskt!
See No Evil säger:
säger han coach till producenten helt enkelt?
Hear No Evil säger:
Verkar så
See No Evil säger:
för dom kan ju inte HA en gammal coach som producent?? väl?
See No Evil säger:
detta måste utredas.
Hear No Evil säger:
Jo, det kan dom nog. I USA, om du en gång var coach så är du ju alltid coach.
See No Evil säger:
6 poäng..........
See No Evil säger:
illa
Hear No Evil säger:
Men bra för mig.
See No Evil säger:
javisst.
See No Evil säger:
det kan ju t.ex vara nu raset kommer för spurs.
See No Evil säger:
demoraliserande avslutning av halvleken.
Hear No Evil säger:
absolut
See No Evil säger:
magic bara smajlar som vanligt haha
Hear No Evil säger:
Alltså det här är den bästa sändning jag någonsin sett
See No Evil säger:
nästan mer intressant när det INTE är spel haha.
See No Evil säger:
jag imponeras av idrottsmän vars smeknamn verkligen blir deras tilltalsnamn, som magic
See No Evil säger:
vilka fler kan du komma på?
See No Evil säger:
speedy claxton är hans osannolika jämlike.
See No Evil säger:
speedy claxton heter egentligen craig.
Hear No Evil säger:
Ja, jag har ju mitt eget - Skinny Love - som antagligen lär fastna. Sleepy Floyd eller va fan han hette, hette väl Vernon eller nåt.
See No Evil säger:
sleepy floyd? who?
Hear No Evil säger:
Nån gammal guard i... Rockets?
Hear No Evil säger:
Måste googla.
Hear No Evil säger:
Eric Augustus "Sleepy" Floyd. Warriors, Rockets, Spurs, Nets. Slutade 1995. All Star 1987.
Hear No Evil säger:
NBA playoff records for points in a quarter (29) and in half (39).
See No Evil säger:
d'r ser an.
See No Evil säger:
vilken scorer.
Hear No Evil säger:
Karriärsnitt 12,8 blott. Som högst 19,5, då med Warriors.
See No Evil säger:
aha.
See No Evil säger:
han måste ha känt sig bra i den där supermatchen.
Hear No Evil säger:
HAn gjorde 51 då. Mot Lakers i conference semifinals 1987. Då var Lakers bra. Fast iofs, 12,8 pinnar är ju inte fy skam efter en lång karriär. Han lär ju ha nött bänk sista fem åren.
See No Evil säger:
absolut.
See No Evil säger:
doug verkar trevlig även när kameran är av.
Hear No Evil säger:
jovars. det skulle jag också ha haft. jag skull eha gått runt och slappa five med alla celebs.
See No Evil säger:
japp
See No Evil säger:
och han får ju välja först i draften! ingen dålig start på nya jobbet
Hear No Evil säger:
Om han inte väljer mig tycker jag att han är en idiot om han inte väljer Derrick Rose.
Hear No Evil säger:
Hometown hero och framtida superstjärna. Även om Beasley fyller ett direkt behov så kan man inte passa upp Rose.
See No Evil säger:
låter väl ba
See No Evil säger:
r
Hear No Evil säger:
Ibland vill jag örfila Odom.
See No Evil säger:
jo
See No Evil säger:
det är väl det här spurs vill ändå
See No Evil säger:
att lakers tar snabba hoppskott
Hear No Evil säger:
absolut. finns inget enklare att försvara sig mot.
Hear No Evil säger:
va fan är det finley tjänar? hans kontrakt går väl ut nu va?
See No Evil säger:
inte så mkt, han resignade väl för minimum eller mid level exception
Hear No Evil säger:
ah. jag trodde han satt med ett fetkontrakt.
See No Evil säger:
han gjorde back in the day.
See No Evil säger:
maxkontrakt.
Hear No Evil säger:
fy fan
Hear No Evil säger:
fast då var an ju effektivare
See No Evil säger:
som dom säger, han är bara spot up shooter nu
See No Evil säger:
här är hela spurs pay roll http://sports.espn.go.com/nba/teams/roster?team=sas
See No Evil säger:
finley 3,1 millar
See No Evil säger:
där kan du snacka om åldersstiget lag förresten
Hear No Evil säger:
Men du, Barrys lön... Den måste ju vara pre trade-cut-resign va?
See No Evil säger:
det tror jag nog
See No Evil säger:
duncan 1-1 mot odom är alldeles för enkelt
Hear No Evil säger:
Skoja inte.
Hear No Evil säger:
Duncan borde fan örfila Odom.
Hear No Evil säger:
Ska bli intressant att se Odom vs Garnett. Odom har ju i alla fall kvickheten att hänga med KG.
See No Evil säger:
absolut.
See No Evil säger:
ginobili sköt aldrig så här mkt treor när han spelade i italien
Hear No Evil säger:
Dom stänger ju för Parker och Gino.
See No Evil säger:
mmm
Hear No Evil säger:
Bye bye, Spurs...
See No Evil säger:
nu blir det att byta in garnett inatt
Hear No Evil säger:
Japp. Jag lär göra samma sak.
Hear No Evil säger:
Jag har också TD.
See No Evil säger:
guuud vad dåligt
Hear No Evil säger:
Coach verkar vara kung.
See No Evil säger:
hahaha
See No Evil säger:
dom brukar ju visa i slutet av sändningarna vem som varit producent, får kolla då
See No Evil säger:
nog med treor nu!
Hear No Evil säger:
haha
See No Evil säger:
har phil jackson blivit senil?
Hear No Evil säger:
så jävla sjukt
Hear No Evil säger:
Han sa ju att han inte hade sett det.
Hear No Evil säger:
Nån i hans staff måste ha virrat till det
See No Evil säger:
japp
See No Evil säger:
it's over
Hear No Evil säger:
Om inte... Oberto ställer sig upp och skriker "HELL NO - WE WON'T GO!"
Hear No Evil säger:
Han, bara han. kan vända det här.
See No Evil säger:
haha
Hear No Evil säger:
Nä, det är kört.
Hear No Evil säger:
Grejen är ju att Lakers r
Hear No Evil säger:
Oj.
Hear No Evil säger:
Lakers är ju så jävla set för nästa säsong
See No Evil säger:
bynum
Hear No Evil säger:
Exakt
Hear No Evil säger:
Och alla andra har kontrakt utom Turiaf och vem det nu var.
Hear No Evil säger:
Vujacic?
See No Evil säger:
skräp
See No Evil säger:
gillar inte spelare som ger sig själva smeknamn
See No Evil säger:
fattigt
Hear No Evil säger:
Vem pratar vi om nu?
See No Evil säger:
vujacic
See No Evil säger:
han kallar sig själv "the machine"
Hear No Evil säger:
Hahahahaha
See No Evil säger:
en jävla bänkspelare!
See No Evil säger:
som snittar typ 5 poäng och 2 assist
See No Evil säger:
get the fuck outta here...
Hear No Evil säger:
Helt pötsligt gick Vujacic från två stjärnor till fem stjärnor i min bok.
Hear No Evil säger:
Han fick ju lite färg i alla fall.
Hear No Evil säger:
Men alltså hela det här Lakerslaget är intakt för nästa säsong - OCH man får tillbaka Bynum. Helvete.
See No Evil säger:
haha jag visste inte att han varit med i new edition
See No Evil säger:
klassisk r&b-grupp
See No Evil säger:
mike bivins alltså
Hear No Evil säger:
Bivins?
Hear No Evil säger:
Bell Bivins Devoe?
See No Evil säger:
what?
Hear No Evil säger:
Bell Biv Devoe, fanns det inte en sån grupp?
Hear No Evil säger:
Jo, det gjorde det.
See No Evil säger:
fan vilken koll
Hear No Evil säger:
En utlöpare från New Edition
See No Evil säger:
uppenbarligen
Hear No Evil säger:
Och Biv i den var mycket riktigt Bivins
See No Evil säger:
otroligt
Hear No Evil säger:
HAde tre ettor på USAs RnB-lista
See No Evil säger:
men det är det här jag har tyckt hela tiden. att lakers spelar med mkt lättare fötter än spurs
Hear No Evil säger:
Jo, det gör dom ju.
See No Evil säger:
coach heter scooter.
Hear No Evil säger:
Har märkt det.
Hear No Evil säger:
Scooter Vertino
See No Evil säger:
Scooter Vertino is one of the producers for the NBA on TNT, where he often works with the team of Marv Albert, Steve Kerr and Craig Sager. While with Turner Sports, Vertino has produced a wide variety of sporting events and specials, including, most recently, Robbie Knievel's motorcycle jump on the former USS Intrepid in New York City.
See No Evil säger:
Vertino's NBA background stems from his youth where he played "sidekick" to the Magic's Grant Hill in youth league basketball and later as a "personal alley-oop thrower" to the Hornets' George Lynch in high school.
See No Evil säger:
Said Vertino of his NBA aspirations falling short: "I could have made it at the next level - or maybe the D league - but it was all politics...I might be short, BUT I'm slow." While not producing sports television programming, Scooter likes to run (slowly), and play golf (poorly).
Hear No Evil säger:
Mycket roligt.
See No Evil säger:
http://www.nba.com/blog/blog29.html
Hear No Evil säger:
Hittade den för länge sedab
See No Evil säger:
precis vad jag tänkte säga! "ginobili har inget lyft alls"
Hear No Evil säger:
Dessutom ser han ut att tveka ibland. Men kanske är det just därför.
See No Evil säger:
jo
See No Evil säger:
precis
Hear No Evil säger:
Som på senaste spelet. Han gick ju inte 100 procent, men han stannade inte för en liten jumper heller. Vi hamnade nånstans mitt emellan. Och där vill man inte vara.
See No Evil säger:
dvs en sån move som man brukar se svenska basketspelare göra
Hear No Evil säger:
Jo. I ligan är ju en del lite rädda för att gå 100 procent på korgen. Antingen är de rädda för blocken eller rädda om kroppen, i vilket fall så är det inte bra.
See No Evil säger:
jag kommer få minuspoäng på ginobili.
Hear No Evil säger:
shite
Hear No Evil säger:
inte bra
Hear No Evil säger:
Barry är fan Spurs bästa spelare
See No Evil säger:
tycker duncan har varit ett monster i hela slutspelet.
Hear No Evil säger:
Hela? Är du säker?
See No Evil säger:
ty
See No Evil säger:
p
Hear No Evil säger:
Utom hans sämsta match i karriären, när det nu var.
Hear No Evil säger:
Jag tycker han varit sådär.
Hear No Evil säger:
Jag tycker inte han tar över som han ska. Antigen får han inte tillräckligt med, eller så kräver han den inte tillräckligt.
See No Evil säger:
han bär ju spurs inside
See No Evil säger:
alla dubblar och tripplar och river och sliter
Hear No Evil säger:
Jag tycker han var bra andra halvan mot Hornets. Men... Nja. Jag har sett honom jävligt mycket bättre.
See No Evil säger:
let's face it, men ginobili skadad och parker uppochner har spurs inte haft en konsekvent scorer vid sidan av duncan
Hear No Evil säger:
Det har dom inte haft. Och det märks
See No Evil säger:
det behöver han trots allt
Hear No Evil säger:
Who doesn't.
See No Evil säger:
jag hoppas dom draftar rudy haha
Hear No Evil säger:
Nånstans tror jag inte Rudy är lösningen...
See No Evil säger:
helt osannolikt är det inte. dom har ingen vettig backup-pointguard. dom behöver nån som kan skapa från dribbling. de gillar att drafta internationellt. de väljer sent.
See No Evil säger:
men jag tror inte han bli draftad, tyvärr.
Hear No Evil säger:
Tror inte jag heller. Spurs måste för övrigt bli med ALLA utom the big three.
Hear No Evil säger:
Nu är det definitivt game.
See No Evil säger:
jo
See No Evil säger:
helt klart
Hear No Evil säger:
HAN SÄNKTE CRAPPY!
Hear No Evil säger:
Man skjuter inte den!
See No Evil säger:
JÄVLA ****
Hear No Evil säger:
The Machine
Hear No Evil säger:
Hahaha
See No Evil säger:
jag SÄGER JU ATT JAG HATAR HONOM
See No Evil säger:
vilken jävla *****
Hear No Evil säger:
Push i alla fall
See No Evil säger:
om du ursäktar det starka språket
See No Evil säger:
men det är ju ett jävla skämt
Hear No Evil säger:
Collins blev ju lite upprörd till och med
See No Evil säger:
ja precis
See No Evil säger:
nä fyfan
See No Evil säger:
nu skiter jag i det hä
See No Evil säger:
r
Hear No Evil säger:
see ya

3 kommentarer:

Anonym sa...

Angående er diskussion om smeknamn; World B. Free måste vara det allra tyngsta. https://www.nbrpa.com/news/editorial/world_b_free_spotlight.aspx

Hear No Evil sa...

Att någon orkade läsa så långt... Imponerande, Magnus.

Anonym sa...

Ni skriver ju så lite nu-för-tiden så man måste jag passa på att läsa det som bjuds...