torsdag 8 maj 2008

Speaky recap

Jag har befunnit mig i radioskugga i mer än en vecka nu. En hel del har hunnit hända i NBA-slutspelet under den tiden och jag var därför tvungen att klicka runt på nätet för en recap. Det här är vad jag fann:

Lakers sweepade föga överraskande Denver Thuggets. Maken på uselt försvarsspel från Denvers sida tror jag aldrig att jag sett i ett NBA-slutspel.

T-Mac fick återigen se sig utslagen i första rundan av Utah. Trodde de ens själva att de hade något att hämta när de blev av med Yao? Det hjälpte ju inte heller att Rafer Alston spelade skadad genom hela serien. Man måste ändå tycka synd om McGrady. Han var inte glad efter match 6.

Spurs knuffade bort Suns i 5 matcher vilket var lite förvånande. Vi fick svaret på frågan om Shaq hade någon luft kvar i däcken. Det hade han inte. "The Big Cactus" var inte dålig men han tog inte Suns vidare heller.
Kul och se var att Spurs lirade hack-a-shaq försvaret fullt ut. Det är inte snyggt men det är "furbo".

Hornets med CP3 i spetsen gjorde processen kort med gamla trötta Dallas. Och Hornets verkar inte vara klara på långa vägar. Nu har Spurs fått smaka på att, och befinner sig i underläge 0-2.

Att Boston skulle ha så stora problem med Atlanta trodde jag aldrig. Kevin "poppin my collar" Garnett blev i alla fall väldigt glad efter match 7. Get your shit together, Boston.

King James är fortfarande med. Cavs slog ut Wizards i 6 matcher och slåss nu mot Boston. Underläge med 0-1 nu men med några enkla tryck på "The Stern-Button" kommer den här serien gå till 7 matcher.

Orlando visade sig vara för tunga för unga Raptors. När ska Sam Mitchell lära sig att Calderon är en bättre point än T.J Ford?

Detroit Pistons-Philadelphia 76ers. Gäsp. Detroit gick vidare och leder mot Orlando 2-1 i matcher. Gäsp.

I övrigt kan jag bara konstatera att det märks att det är slutspel. I love it!








Nu rekning inför nattens matcher. Hej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Seriöst. Ska KG filma en dansk skalle kan han ju inte göra det när de stått panna mot panna i flera sekunder...