onsdag 14 maj 2008

Bloggdöden

Jag fick frågan om jag dött bloggdöden.

Det har jag inte gjort.

Men däremot gick jag in i en kraftig post-production-depression efter att slutsignalen ljöd i den förvånande känslofattiga SM-finalen mellan Sundsvall Dragons och Solna Vikings. Efter månader av fokus och hårt arbete kring Basketligan slutade allt med ett antiklimax, en rätt tråkig finalserie (om än med en mycket värdig mästare), och efteråt kände jag ganska stor tomhet. Jahopp? What now, liksom.

Efter att ha slötittat på NBA-slutspelet, läst på efter NFL-draften och haft ett halvt öga på Basketligans silly season börjar jag så smått bygga upp en konstruktiv tankeverksamhet. Det är en bit kvar till önskvärd nivå ännu, men det här är vad som upptar mina tankar just nu:

Ut med det nya, in med det gamla
Norrköping Dolphins ser ut att tappa Stefan Grundberg och ersätter honom med Fred Drains. Fred-Ex levererar fortfarande, men det känns ärligt talat lite skevt att skriva tvåårskontrakt med en 37-åring som är klart past his prime samtidigt som man tappar den unga svenska spelare som man borde skriva flerårskontrakt med och bygga laget kring. Nåväl. Dolphins kanske inte har alltför mycket pengar uppbundna på Drains och då är det en bra värvning.

Arg på agenten
Jocke Kjellbom sa efter SM-finalerna att hans agent "inte gjort någonting" för honom. Och nu letar Bommen alternativ. Min tolkning är hursomhelst att Kjellbom är lite less på att inte räcka hela vägen fram med Sundsvall. Jag tror han vill vidare, och då kan vi genast räkna bort Sundsvall från nästa års guldkandidater.

Framsidan
Michael Bree + Ian Johnson = ligabasketen i Götet blir relevant igen nästa säsong. Förresten – är det nån som vet vad som är både en ort och ett efternamn?

NFL-draftens vinnare
De flesta är överens om att Kansas City Chiefs drog jackpoten i år. DT Glenn Dorsey, det kanske säkraste valet i hela draften och en spelare som redan nu kan kliva in och prestera på näranog Pro Bowl-nivå, blev en skänk från ovan med femtevalet.

Draftens förlorare
Vad sysslar Tennessee Titans med? Lagets quarterback Vince Young måste slita sitt hår – laget skriker efter en sann första-WR, men ändå tog man en running back (Chris Johnson) i första rundan. Tre år i rad har man nu draftat en RB i de första två rundorna.

Draftens mittemellan
Mina Atlanta Falcons satte allt på ett kort och valde Matt Ryan (QB, Boston College) med tredje valet i draften. När du draftar en quarterback så högt krävs det i princip att det blir ett lyckat val, annars har du i princip satt ditt franchise bakåt flera år på grund av de pengar du investerar i spelaren. Om Matt Ryan slår väl ut så är det ett bra val, men det kommer dröja många år innan vi får svar på den frågan och fram till dess kommer Falcons nya GM Tom Dimitroff uppmärksammas gång på gång hur lyckad Glenn Dorsey är i KC...

Celts svaghet
NBA då. När ska Boston vinna en bortamatch i slutspelet? Och när ska Kevin Garnett inse att han kan ta över vilken match som helst, när som helst? Okej, det sistnämnda kommer inte hända. Han är för osjälvisk för det. Tänk vad han hade behövt lite av Tim Duncans tysta killer-instinct ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

fint att du är på gång