torsdag 17 april 2008

Tipsy avslöjar: Hearys lag

Tipsychimps.coms NBA Playoffs Fantasy Hoops är redan en succé.
Men samtidigt som glädjen och entusiasmen sprudlar så finns det också en stor ångest där ute.

Ni är många som mejlar in och frågar saker som "Vilken center ska jag välja?", "Kan jag lita på Pistons?", "Är det bättre att välja stjärnor i East bättre än stjärnor i West på grund av det sämre motståndet?", "Vad räknas som ett lätt släpfordon?" och "Bör jag satsa på flera spelare från ett lag, eller sprida dem?"

Vi har svaren, fråga för fråga. Men eftersom vi inte tror på den sortens lärande så kommer vi inte att svara fråga för fråga. Vi har en annan pedagogisk metod.

Det här är Hear No Evils lag för årets tävling. That's right. Jag avslöjar det redan nu. Kopiera det, sno godbitarna, gör vad ni vill.
Det viktiga är att ni som har ångest får en fingervisning om hur man bör tänka. Dra era egna slutsatser. Det är så man lär sig.

HEAR NO EVILS LAG

Guard: Mookie Blaylock, Atlanta Haws.
Imponerade allround. Tar en del returer, gör en del poäng - och levererar många assist. Dessutom är han en djävul i försvaret. Steals ger bra poäng.

Guard: Vernon Maxwell, Houston Rockets.
Mad Max snittar nästan 14 pinnar per match och när han och Olajuwon har bra kemi, vilket de haft under säsongen, är han lika farlig som någon annan guard i ligan.

Forward: Antoine Carr, San Antonio Spurs.
Glöm Vinny Del Negro, J.R. Reid och Lloyd Daniels. The Big Dog är nyckeln för Spurs. Det han som måste steppa upp. Och Carr är som byggd för slutspel.

Forward: Clarence Weatherspoon, Philadelphia 76ers.
Ja, han är undersized. Men han har ett hjärta och en vilja som kompenserar det. Om Jeff Hornacek och Hersey Hawkins vill vinna är det bäst de involverar Baby Barkley.

Center: Pervis Ellison, Washington Bullets.
Never Nervous Pervis. Du hör ju på namnet, det här är en kille som inte viker ned sig när det är slutspel. Och 17,4 poäng och 8,8 returer per match imponerar.

6th man: Tom Tolbert, Orlando Magic.
Det naturliga valet från Magic hade förstås varit Shaq, right? Wrong. Shaq är rookie och det här är the playoffs, baby. Tolbert har gjort sina hundår och vet vad det handlar om.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha, klassiker. Men jag tror att Alex English ger bättre poäng än Clearence Weatherspoon om han passar under salary capen. Annars är det klockrent. Jag koppar nog rakt av.

Hear No Evil sa...

Koppa du, jag hoppas fler gör det. Jag försökte få Med Benoit Benjamin och Xavier McDaniel, men det är ju det där med budgeten.