lördag 22 mars 2008

Nubben @ work

Här kommer dagens minst överraskande hockeynyhet: Ulf Dahlén blir ny tränare i Frölunda.

Alla vet att Kent "Nubben" Norberg, sportchefsgeniet och hockeyögat som Frölunda kaxigt stal från Timrå och gjorde till general manager i en nytänkande organisation, är homie med Ulf Dahlén sedan gammalt. Och att Dahlén alltid var mer eller mindre aktuell för Timrå.

Dessutom vill Frölunda säkert ha en tränare som är drillad i det nordamerikanska tänket i den typ av organisation klubben nu ska bygga. En coach som förstår och accepterar att den som styr och bestämmer över lagbygget är general managern.

Haha, nu blev ni förvånade va? Ja, jag gillar hockey också. Men för de riktigt insatta och intressanta åsikterna ska ni nog invänta Hear No Evil. Som sover, länge. Men när han vaknar utlovar jag tre intressanta åsikter om Dahlén-värvningen. Ja, det gör jag. (Det här kommer jag säkert bli hotad med stryk för också, men Hear slåss som en flickapa så jag är inte orolig.)

PS. På mejlen kom det ett lästips till Frölundaiter som vill ha järnkoll på "Nubbens" gärningar i Timrå IK genom åren: Tikare.se. Observera att den där krönikan/essän/genomgången/tegelstenen kommer kräva att du frigör dig från alla sysslor under resten av påskhelgen...

Inga kommentarer: