torsdag 27 mars 2008

Nattens citat

"The whole face of the Celtics turned around when the trade happened with this guy. Everyone talks about MVP, and they talk about numbers, but this guy has changed the whole culture around here"
– Paul Pierce om Kevin Garnett, efter Boston Celtics 117–97-seger mot Phoenix Suns.

Garnett är definitivt topp 5 på min lista över de aktiva basketspelare som jag unnar att vinna en mästerskapsring i NBA innan de lägger av. Tills Stockton eller Reggie väljer att göra comeback i rullstol ser den listan ut så här:

1. Allen Iverson
2. Kevin Garnett
3. Jason Kidd
4. LeBron James
5. Anthony Grundy

För övrigt lägger Chris Webber inte helt oväntat av, beskedet kom inatt. "To watch Webber's failures was endlessly more fascinating than to see most people's successes", skriver J.A. Adande.

Men för de flesta på den här sidan Atlanten var nattens största nyhet tvivelsutan Peter Forsbergs uppvisning som stärker Colorados ställning i slutspelsjakten.

Basketligan? Allt inför dagens match mellan Södertälje och 08 här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inget ont om AI, verkligen inte.
Men, ni har ju sett den här, men se den igen och säg sedan att KG inte är nummer ett på er lista:
http://www.youtube.com/watch?v=Ef-f7EeDpYI
Jag gillade KG innan, nu är han min största idrottsfavorit. Jag har aldrig sett sådan passion. Jag håller på Bulls, men i år rider jag med Celtics - bara för KG, bara för KG. Han är värd en titel lika mycket som Stockton.