onsdag 26 mars 2008

Favoritfall...nej, inte idag

Sundsvall och Plannja stod pall för trycket och vann sina matcher mot Norrköping respektive Uppsala.

Personligen trodde jag att Uppsala skulle stå upp bättre (ja, det såg ni ju på spelet jag la). Men man var utmatchade på i princip alla positioner. Undantaget Danny Gathings som visade lite vilja och företagsamhet på egen hand med 24 poäng. Fredrik Jönzén misslyckades återigen med att steppa upp och visa vägen – 14 poäng, 7/14 FG och 5 returer – eller är jag alltför hård efter att bara ha sett den laggiga webbsändningen? Den slutade funka ungefär i samband med att Plannja gjorde sitt matchavgörande ryck, men även dessförinnan tycker jag Jönzén gjorde en lite slät figur...

Terry Williams hade 25 poäng på 30 minuter och fick därmed en drömstart på slutspelet. Men kvällens spelare fanns i Sundsvall – Srdan Subotic plockade isär Norrköpings försvar hela kvällen, till slut 14 assist och 21 poäng (bäst i Dragons). Ska medge att jag vädrade en choke när live-scoren avslöjade 47–47 i halvtid...men när Sundsvall nu lyckades värja sig mot Norrköpings match 1-frenesi är det svårt att se hur man ska kunna sumpa nåt av de kvarvarande mötena.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar tillbaka det jag sa om kommentatorena, jag saknade dem idag...
Och om websändningen... Visst är det trevligt med bra kvallité, men hellre dålig rörlig bild än hackande!
Kanske borde kolla på nån p2p-teknik, där vi tittare delar med oss av bandbredden...

Och ja, jag trodde också Uppsala skulle ge bättre motstånd...

Anonym sa...

Jag såg matchen live och kan säga som så att Jönzen var okej idag, tycker dock att han får väldigt lite utrymme i och med att varken Djordjic eller Molnar är några hot utifrån och försvarsspelaren på dessa kan sjunka in och hjälpa till på Jönzen. Annars såg han mer laddad ut än vanligt och Uppsala var inte så dåliga tyckte jag. Om Plannja så kan man väl säga att laget verkligen steppat upp sitt försvarsspel, Drains var bokstavligt talat överallt i försvar och resten skötte sina uppgifter med väl godkännt betyg.