måndag 25 februari 2008

Smyth-Foppa-Hejduk

Chocken har inte lagt sig ännu. Men Peter Forsberg gör verkligen comeback och jag vann verkligen en öl av en polare eftersom jag tidigt i höstas sa att det skulle bli just Colorado Avalanche.

Det slår jag mig inte speciellt mycket över apbröstet för, eftersom jag under tiden egentligen svängt över till Philly Flyers. Antagligen med all rätt. Hade det inte varit för att parhästen Simon Gagnes säsong är i fara på grund av en hjärnskakning (ska inte spela resten av grundserien i alla fall) så hade det kanske blivit Flyers.

Colorado är förstås ett intressant, om än svårare val. West är starkare än East och vägen till final är snårig. Avalanche är just nu bara fyra i Northwest och fyra poäng från slutspel.
Men Foppa har alltid älskat Denver och har kvar bostad där.

Tittar man lite snabbt på tänkbara kedjekamrater till Magic Boy så ser jag två favoriter direkt.
Ryan Smyth till vänster, Milan Hejduk till höger.
Captain Canada vet hur man jobbar längs sargerna och har tillräckligt med känsla för att alltid vara ett hot. En klassbrunkare, skulle man kunna säga. Hejduk känner Foppa sedan tidigare och tjecken har nog längtat efter Foppamackor att skjuta direktskott på. En sniper.
Perfekt kombination va?

Så vad säger Foppa om om sitt val? Tipsychimps översätter förstås de uttalanden som finns just nu.
Bara för dig:
"De senaste månaderna har jag jobbat extremt hårt för att det här ska bli möjligt. Jag ser fram emot att ta på mig den här tröjan igen.
Jag har så många goda minnen från min tid i Denver.
Jag är laddad för att hjälpa mina nya och gamla lagkamrater de kommande veckorna och förhoppningsvis kan jag göra det så snart som möjligt."

Foppa har skrivit kontrakt för resten av säsongen.
När han gör debut är inte klart ännu.
Här finns DN:s artikel om Foppa.
Sportbladet här.
Expressen här.

Tipsychimps kommer att följa utvecklingen hela vägen.
Det vet du.

Inga kommentarer: