måndag 21 januari 2008

Elitserien 21 januari

Bara en match i dag och det är en riktig nöt. Men vi försöker slå hål på mystiken och exponera mötet för vad det egentligen är. Håll till godo:

Frölunda-Modo

Roger Melin tog över Frölunda och det gav en direkt effekt och ett till synes stabilare Göteborgslag. Med ett tryggt grundspel och en coach som kan lösa knutar var man på väg uppåt. Men nu är det likadant igen. Ojämnt. Ena dagen 3-0 borta mot Djurgården, någon dag senare 2-3 hemma mot Mora. En spelares mardröm.
Modo är å andra sidan en spelares dröm då man helt enkelt inte förlorar. Sju raka segrar är tangerat klubbrekord och jag skrev efter seger tre, tror jag, att jag inte spelar mot Modo förrän man förlorar. Jag kan tvingas ändra mig.
Modos täta hockey och förmåga att stänga ned motståndarnas hot fungerar mot de flesta lag. I dag saknas Hans Jonsson och det försvagar Modos försvarsnät en aning. Men det är fortfarande seriens bästa.
Frölunda har rutin och mönsterbrytare nog att riva isär det där nätet. Om man kommer för att spela.
Men kan man inte tända till mot svenska mästarna, vem kan man då tända till mot?
Tips: 1.

Inga kommentarer: