lördag 19 januari 2008

Elitserien 19 januari

Stoppa mig om ni har hört den förut.
På grund av tidsbr... Jahaja. Ni har hört den förut? Okej då. Men här kommer den snabba genomgången av vad som händer i elitserien denna dag, 19 januari 2008, Sweden.
Nu kör vi:

Brynäs-Timrå
Timrå fick glädjebeskedet att åtminstone Riku Hahl kan vara på väg tillbaka snart. Stackars Timrå är brandskattat och borta mot ett positivt Brynäs blir det jobbigt utan stjärnorna Hahl, Hedström, Pärssinen och Hynning. Det är dags att agera, Timrå. Finalchansen glider er ur händerna.
Tips: 1

Frölunda-Mora
Efter en heartbreaking förlust mot Timrå, som dessutom skadade mig ekonomiskt, kräver jag revansch för Frölunda. Moras målvakt Juha Pitkämäki påstår att hans nya benskydd är nyckeln till hans spel. Jag tror att Pitkämäki borde fokusera mindre på materialet och mer på att stoppa puckar. För motståndarna kommer att bygga bo i hans zon.
Tips: 1

HV 71-Skellefteå
För bara några dagar sedan hade jag en ny policy: spela aldrig mot Skellefteå. Nu har jag en ny: spela alltid mot Skellefteå. Ingen McDonell, ingen Renberg, ingen Krekula, ingen seger. HV får tillbaka Ledin och Jämtin. Det räcker så. Förresten.
Tips: 1

Luleå-Linköping
Intressant med Roger Rönnberg i Sportbladet här. Man ska ha klart för sig att en landslagschans för en coach är likvärdig med en landslagschans för en spelare. Att Rönnberg funderar på att hoppa av - för att bara fokusera på Luleå - är väldigt vackert. Det borde dessutom ge Luleås lag en moralboost efter den totalt skämmiga genomklappning mot Södertälje.
Tips: 1

Modo-Södertälje
Årets tråkigaste match? Sannolikt. Jag orkar knappt skriva om den. Modo dödar i varje match varenda liten chans till underhållning och SSK är snålast i serien - både bakåt och framåt. Usch. Men det är två bra lag, missförstå mig inte.
Tips: 1

Se där. Det blev ettor på alltihopa. Det var inte i går. Det firar jag med en öl framför hockeyn. Heja elitserien - blunda mig till ljus igen.
Vad fan var det där? Jag tar tillbaka.
Hej hej.

Inga kommentarer: