lördag 1 december 2007

Bryntastiskt

Ja, jäklar. Det blev som förutstpått väldigt tätt (utom i Gävle), även om vårt listiga tipstecken-tema inte höll hela vägen. Men det var ju mer ett fräsigt tema, en illustration, än seriösa tips.
Vi noterade bland annat detta (snea matchen mellan Timrå-Djurgården borträknad):

Brynäs-Södertälje 10-2
Jovars, Brynäs har ryggrad. 10-2 mot Södertälje är stort. Nu är ju inte SSK Sveriges bästa lag, men faktiskt Sveriges tätaste. Inget lag hade släppt i färre mål inför omgången. Så... Grattis, Brynäs. Det finns hopp.

HV 71-Färjestad 3-1
Jag har nästan slut på ord. HV 71 torskade visserligen mot Mora senast, men den jämnhet man visat upp är otäck. Vem ska slå HV 71?

Luleå-Mora 2-2
Efter jag hade spelat tungt på Luleå så är jag besviken. Lag som Luleå har egentligen inte råd att ge bort poöng på hemmais mot Mora. Men, men. Det är upp till dom. För det var inte Mora som var så oerhört bra att man inte gick att besegra.

Modo-Frölunda 1-2
Ojojoj. Jag trodde Harald Lückner faktiskt hade lite större chans här. Men Pelle Bäckman tog hem kakan och står i ett elitseriebås nästa omgång också. Harald? Harald bör titta över axeln. Folk slipar saker bakom ryggen på dig, Harald. Knivar, saxar, skridskor och skäggtrimmers.

Skellefteå-Linköping 3-4 (sd)

Det här slänger jag ut utan bevis: Skellefteå har otroligt svårt i tredje perioden. Sant? Är det så att man tar slut, eller är det där självförtroendet börjar svikta? I dag ledde Skellefteå med 3-0 i andra och 3-1 i andra paus. Stygg och snygg vändning av Linköping i alla fall.

Inga kommentarer: