söndag 18 november 2007

Basketboll, backar och tremålskast

Att Chris Bosh är duktig på tvåmålsskott visste ju vi basketälskare redan, men Expressen avslöjar idag att han även är vass på de där lååånga kasten som man får jättemånga poäng för! Saxat direkt från tv-tablåerna i sportbilagan:

"18.55: I kvällens NBA-match bör Toronto Raptors slå Golden State, som har sju raka förluster. Raptors Chris Bosh har inte missat ett enda trepoängskast hittils."

Det känns lite som när jag brukade sitta och titta på basket med min morfar och han frågade "vem är det där, är han back eller?".
"Morfar, i basket spelar alla både försvar och anfall" tänkte jag säga, innan jag hejdade mig och kom att tänka på Antoine Walker.

Hursomhelst, Golden State Warriors möter Toronto Raptors ikväll och matchen sänds direkt i TV4 Sport. Självklart ska du ha ett bra spel till dess. Tipsychimps.com lovar att återkomma med en rek som berättar någonting mer än Chris Bosh's procent på "trepoängskast".

Och ja, Chris Bosh har alltså skjutit en trepoängare den här säsongen. Om du nu skulle undra.

Inga kommentarer: