måndag 12 november 2007

Adriano

Det är bara några skälvande timmar kvar till fotbollsgalan. I kväll delas Guldbollen ut och vi är väl alla överens. Zlatan. Vinner han ska jag dansa hela natten. Eller det gör jag oavsett. Jag ska vara apa i kväll. Också.

Intressantare då, ur en potentiell överraskningssynpunkt, är denna godbit på Unibet om Zlatans polare: Vilket lag kommer Adriano spela för 1 februari 2008? Alternativen är Inter (till 1,95 gånger pengarna) och Any other club (till 1,75 gånger pengarna). Lån räknas också som byte av klubb.

Har snacket väl startat om en övergång, vilket det i Adrianos fall gjorde för väldigt länge sedan, så är inte bara bollen i rullning, den har hunnit rulla en bra bit. Det senaste ryktet är Manchester City. Jag är inte säker på att brassestjärnan hamnar i Manchester City, eller varför Svennis skulle vilja värva en riskspelare som Adriano (även om det är ett spännande scenario), men jag känner mig trygg i vetskapen om karln har ett nytt jobb 1 februari 2008.

Det finns trots allt 18 miljarder managers i europa som vet att Adriano har kapacitet att vara en av världens bästa anfallare.
Och det finns en manager, Mancini i Inter, som vet att han inte har en roll för Adriano och att han snarare är en defekt än en tillgång just nu.

1,75 är acceptabelt.

Inga kommentarer: