tisdag 20 januari 2009

Slumpmässiga kommentarer

Jag har just sett klart Lakers-Cavs, eller Kobe-LeBron om ni vill.
Lakers vann med 105-88 och jag står fast vid en gammal kommentar jag gjort till en sanning som jag bygger stora delar av mitt liv på: I viktiga lägen, om jag tvingas välja en spelare som ska ha bollen, då väljer jag 100 gånger av 100 Kobe Bryant. LeBron får stå på tillväxt ett tag till.
Kobe var briljant i fjärde quarten efter en so-so match och slutade med 20 poäng och 12 assist.

Här kommer några slumpmässiga kommentarer från natten:

• Greg Oden hade en career night. 24 poäng och 15 returer mot ett Andrew Bogut-löst Milwaukee Bucks. Så jag vet inte om det räknas egentligen.

• Joakim Noah, med svensk mamma och bla bla bla och ludna, gula bollar, tog 18 returer mot Knicks. 18 (arton). Knicks - were mediocre players go to pad their stats happens.

• På tal om career nights och Knicks så hade faktiskt Danilo Galinari sin bästa NBA-match nånsin också. Inte för att han har mycket att jämföra med. Galinari, som gjorde sin tredje match, hade 9 poäng, 4 returer, 2 assists, 2 steals och 1 block.

• Minnesota vann igen och är nu 8-2 på de tio senaste matcherna. Det hade du inte räknat med va? Å andra sidan så kom nattens seger mot LA Clippers som är 1-9 på de senaste 10. Därmed så finns det hopp för OKC Thunder och Washington Wizards. Det kan finnas ett lag som är sämre.

• TNT:s inside the NBA är inte alls lika kul med Chris Webber i stället för Charles Barkley. Och nu säger jag inte att Webber är dålig, för det är han inte. Men han är ingen Sir Charles. Webber kan bytas ut mot en uppsjö andra ex-spelare. Ingen kan ersätta Charles Barkley.

• Så här skulle första rundan se ut om slutspelet startade i dag:

WEST
Lakers (1) - Utah (8)
San Antonio (2) - Phoenix (7)
New Orleans (3) - Portland (6)
Denver (4) - Houston (5)

EAST
Orlando (1) - New Jersey (8)
Boston (2) - Philadelphia (7)
Cleveland (3) - Miami (6)
Atlanta (4) - Detroit (5)

Inga kommentarer: