fredag 31 oktober 2008

NBA: Nattens lir från Picky

Det är en tuff match, men jag kan inte låta bli. Idag spelar vi på Houston mot Dallas.

Dallas Mavericks-Houston Rockets 2 (hcp +5)
• Houston blir att räkna med i år, det är jag övertygad om. Vad Dallas står är jag inte alls lika säker på. Frågan är om de själva vet. Det är möjligt att nya coachen Rick Carlisle har något stort på gång, men jag tror inte att det bygget är lika färdigt som Houston Rockets. Det kan krävas några matcher för att komma igång.

• Visst, Mavericks är utvilade och Rockets lirade igår, men jag tror inte att en back-to-back är någon nackdel här. Memphis lyckades hålla Houston till bara 36.8 procent från golvet, men McGrady & Co vann ändå med elva pinnar. Jag tror att det var en nyttig genomkörare och att en match i benen bara är till fördel för gästerna.

Odds: 1,91. Insats: 1 unit. Bolag: Bwin. Spelstopp: 01.05.

Inga kommentarer: