fredag 26 september 2008

Klasen äger You Tube - Frölunda vinner

Jo, Frölunda vann. Och visst hade man en hel del av spelet (även om det naturligtvis ingår i motståndaren Modos ständiga strategi). Men det ser fortfarande en aning krampaktigt ut.

Nu tror vi visserligen att den här segern kan förändra allt. Det behöver inte vara svårare att förändra allt än släppa lös en danskt om heter Lars Eller.
Ellers macka till Andreas Holmqvists avgörande var magnifik.

Men vi skriver kan. Vi vill gärna se en period av poängplockande, säg tre matcher typ, innan vi tror att alla knutar har lösts upp i Frölunda.

UPPDATERING:
Lasse Anrell om Frölunda.

Övrigt att notera från elitserien:

* Skellefteå var bra (Nicklas Dahlberg!), men HV 71 var det diametralt motsatta. Alltså dåliga. Vem ska bryta mönster i HV när ingenting fungerar?
Inte Yared Hagos i alla fall.
Men vi ska inte ta något från Skellefteå som visade disciplin och så kallad smartness.

Och så har man Jyri Marttinen. En av elitseriens skönaste feel good-historier.
Ni minns att Marttinen tokfloppade i Timrå i fjol. Men när han kom till Skellefteå var det som att någon tryckte på en knapp i bakhuvudet på karln. Och nu äger han isen i varje byte (nåja, men låt mig överdriva för att bevisa en poäng här).
Man brukar tala om små marginaler - och det är inte bara en klyscha.

* Rögle... Vad ska man säga? Jag trodde att första målet skulle bli avgörande. Rögle gjorde det, men det blev det inte. I stället fick man visa upp en ny dimension i sitt lag: Moralen.
Rögle vände underläge två gånger om och tog segern i förlängningen.
Starkt.

* Linus Klasens drömmål har jag inte ord till. Jo, ett förresten: Satan.
Däremot så kan vi tacka vår vän You Tube, och speciellt nicket SSK4rLife, som la upp de rörliga bilderna.
Love it.
Njut.

3 kommentarer:

Mister O sa...

Akta er för RBK ;)

dom sänker er rating

See No Evil sa...

Jag börjar på fullaste allvar tro att Hear No Evil har drabbats av The RBK Curse. Ända sedan han tippade Rögle sist har allt gått åt helvete för honom. Kan knappast vara en slump.

Hear No Evil sa...

Jag har fått the curse. Det finns ingen annan förklaring.

Så det här är en vädjan: Snälla Rögle, jag menade det inte när jag tippade laget sist.

Jag var full. Jag var trött. Jag hade gått in i väggen, åt medicin, nån snodde min inloggning, my pants were on fire, järnbrist, bananbrist, vad som helst.
Men det var inte meningen.
Förlåt.