tisdag 20 maj 2008

Vad gör ni...VAD GÖÖÖÖÖÖÖÖR NIIIII????????



Atlanta Falcons har kommit överens med QB Matt Ryan, tredjevalet i årets NFL-draft, om ett kontrakt. Sex år, 72 miljoner dollar. 34,75 miljoner garanterade. Detta kan jämföras med förstavalet OT Jake Long som får 57,75 miljoner för fem år med Miami Dolphins, 30 miljoner garanterade. Eller JaMarcus Russell, quarterbacken som valdes som etta i fjolårets draft och fick 29 miljoner garanterade av Oakland Raiders.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: När du draftar en quarterback så högt och betalar honom sådana pengar så gamblar du i princip på att han lyckas, annars är du stekt för flera år framöver. Falcons har lagt alla sina bananer i en korg nu. Yuk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, stackars See. Kollade klippet och kom direkt att tänka på Willie Beamen (Jamie Foxx) i Any Given Sunday. Jag tänker på spyan. Men du är väl van vid sugiga Falcons-lag?

See No Evil sa...

En drygt 40-årig historia och ALDRIG back-to-back winning seasons... Nädu, Falcons-fansen är inte bortskämda direkt. Men nu kan det å andra sidan bara gå uppåt. Tror jag. Jag har trott det förut också, men sedan har det visat sig att jag haft katastrofalt fel.