måndag 21 januari 2008

Grosek - av kött och blod

Jag älskar tv-spel. Framför allt EA:s NHL-serie. Precis som många av våra läsare, gissar jag, så har jag spelat EA:s hockey sedan tidigt 1990-tal.
Och man fick ju vissa favoritspelare, även fast de inte var så jävla bra egentligen.
Michal Grosek var en av mina. Grosek kunde åka skridskor och tacklas hårt som fan. Det var en ovanlig kombination i tv-spelen. Därför såg jag alltid till att ha Grosek i mitt lag. Han var användbar i vilken kedja som helst.

Nu kommer Grosek till Leksand. Kanske. Men i verkligheten alltså. Enligt Sportbladets artikel så återstår blott detaljer. Jag håller tummarna, inte för Leksand som så, men för att få se en gammal tv-spelsfavorit lira i Sverige. Livs levande.
Det är ungefär som om Super Mario skulle komma och fixa toaletten i min lägenhet.

Jag tror att Leksand går upp i vår. Det skick som Mora och förmodligen Södertälje kommer att vara i när kvalserien drar igång kommer inte att generera några enkla segrar för elitserielagen.
Leksand och Malmö kommer in som vinnare. Hungriga och med kniven på strupen i varje match. Den kniven har Mora och, förmodligen, Södertälje haft på strupen i 25 omgångar.
När man redan är i kvalserien, och lag från en lägre division väntar, så försvinner den kniven.
Trots att man behöver den ännu mer.

Inga kommentarer: