torsdag 24 januari 2008

Elitserien 24 januari

Hej. Det är jag igen. Spännande omgång i dag. Oviss. Osäker. Oerhörd. Oerhörd? Jag vet inte vad jag menade med det. Ignorera det. Stryk.
Men i alla fall.
Så här resonerar vi i dag:

Brynäs-HV 71
Jag tänkte HV 71. Och så scoutade jag lite, och så tänkte jag ännu mer HV 71. Sedan läste jag Sportbladets hockeybilaga - och ändrade mig. Läs en kort intervju med (petade) Tommy Sjödin här och sedan en med HV 71:s Andreas Jämtin här. Jag kan inte tippa med en distanslös smurf som Jämtin.
Tips: 1.

Färjestad-Frölunda
Jag lever inte alltid som jag lär. Men jag gör det nu. Tills F'ärjestad bevisat att man kan vinna trots sina skadeproblem så spelar jag mot laget. Frölunda är hot hot hot och kan antagligen åka cirklar runt Färjestads försvar just nu.
Tips: 2.

Modo-Linköping
2-8? Vad hände Modo? Jaja. Linköping är inte så jävla bra heller. Och min gissning är att vinnarskallar som Svartvadet och Sundström inte tänker återuppleva en sån förnedring igen. Inte nu direkt i alla fall. Hållberg är tillbaka i Modo och det uppväger avsaknaden av Hans Jonsson en aning.
Tips: 1.

Skellefteå-Luleå
Omgångens hetaste möte tillsammans med SSK-Dif. Mikael Renberg är tillbaka och det betyder mycket för Skellefteå. Renberg kanske inte är bäst i varenda byte, men bara att han sitter i omklädningsrummet och snörar på sig skridskorna borde tända resten av laget. Luleå har hjärtat, det har vi konstaterat. Hetaste mötet, visst, men det blir antagligen inte det snyggaste.
Spel: X.

Södertälje-Djurgården
Ja, jädrar. Högriskmatch läser jag på Södertäljes hemsida. Det är ju inte kul, förutom att det betyder att publikintresset är stort. Det behöver hockeyn i 08-området. Matchen då? Ja, man kan tänka sig att Södertälje spelar disciplinerat och att Djurgården lossar på handbromsen efter senaste segern. SSK har inte spets nog att hota.
Tips: 2.

Timrå-Mora
Timrås tränare Challe Berglund påstod att hans lag hade spelare borta som inte alls är borta. Lurendrejeri eller sanning? Jag vet inte. Läs mer i Expressen här. Oavsett om Timrå har 6, 7, 8, 9 eller 10 man borta så är det ändå många. Framför allt Hahl och Regin är tunga tapp. Mora har hyfsad form och vann senaste mötet med 5-4 (i Mora). Bra chans igen nu.
Tips: 2.

Inga kommentarer: