torsdag 17 januari 2008

Elitserien 17 januari

På grund av tidsbrist så kommer det här att bli kort och sött. Främst kort. Elitserien, detta getingbo, kommer i dag att sluta så här någonting:

Linköping-HV 71
Linköping har vikt ned sig flera gånger på slutet. Men då har det handlat om dåligt motstånd. Kanske kan man hålla uppe ångan mot serieledarna i alla fall. HV 71 saknar Ledin och Jämtin och fyra forwards till. Men Johan "Liket" Lindström ansluter från Mora. Den före detta notoriske målskytten ger HV ännu mer bredd och spets.
Tips: X.

Luleå-Södertälje
Två favoritlag och med det menar jag att båda spelar med hjärta. Det här tar Luleå som rider på en våg som är så stor att den kommer att ta laget ändå till slutspel. Södertälje har många fina kvalitéer - men att matcha Luleås målskytte är inte en av dem.
Tips: 1

Mora-Djurgården
Nu vill jag ha ut Mora. Jag är less. Bort med dom. Det är upp till er nu, Djurgården. Vinner ni i kväll så kan vi nog skriva in Mora i kvalserien redan nu. Nichlas Falk är tillbaka i Djurgården. Vad betyder det? Frågan är retorisk och jag svarar på den tyst föör mig själv.
Tips: 2.

Skellefteå-Brynäs
Eftersom jag har slutat spelat mot Skellefteå så behöver det här ju inte ta lång tid: Skellefteå vinner.
Tips: 1

Timrå-Frölunda
Jag gillar inte Timrå just nu. Det är lite gnälligt va? Challe gnäller om någon kallar laget för guldkandidat (det finns flera kandidater, Challe), Hedström gnäller på Printz för att tacklingen var ful (vilket den inte var). Dessutom saknas Pärssinen, Hynning och, förstås, Hedström. Då går jag med Frölunda.
Tips: 2.

Inga kommentarer: