fredag 16 november 2007

"Bring out the chimp!"

God morgon, Pick No Evil...
– God morgon.
Varför är du vaken, din apa?
– Jag har följt två basketmatcher. Östkustmatcherna är väl ok, men de med senare tip off är extra elaka mot mitt dygnsrytm.
Hur gick det inatt då?
– Inget vidare. Nästa fråga.
Ok, du har ju visat kanonform annars med ett vinstrecord på osannolika 75 procent?
– Ja, starten på säsongen är det inget fel på. Det är väl egentligen bara Boston Celtics som kan jämföra sig med min tokform. Även om jag ligger på 69 procent nu så får jag väl säga att det vore dumt att inte följa mina NBA-tips.
Vad är hemligheten?
– Min magkänsla. Siffrorna finns där, för alla att ta del av. Och med så många ögon på vad som händer i världens största basketliga är det omöjligt att vara ensam om någon information. Då handlar det om att få en känsla för laget. Hur motiverade de är.
Du kanske ska förklara vad en unit är också, du är ju plus 4,14 såna... units?
– Vad är en unit är för mig berättar jag inte, men det där kan spelarna som följer mina tips välja själva. Säg att du bestämmer dig för att en unit ska vara värd 100 kronor. Då lägger du 100 kronor när jag skriver 1 unit. Har du varit med från början är du 414 kronor plus nu. Hade du låtit en unit motsvara 1000 kronor så hade du varit 4140 kronor plus och så vidare...
Vad ska du göra nu?
– Nu ska jag se färdigt Nets mot Hornets. Den matchen är några dagar gammal, men jag är lite nyfiken på hur New Jersey såg ut i den. Får jag de svar jag behöver så kan jag ha ett intressant spel på gång i natt.
Inte sova då?
– Jo, sen. Det kommer alltid sen.
Du har inget tips redan nu då?
– Nä, ingen klar pick. Men håll koll på vad See No Evil sysslar med. It's time to bring out the chimp! Helgerna är hans scen. Han är ju lite av en NFL-apa. Det är mitt tips.

Inga kommentarer: